Tuesday, December 15, 2009

~rehat minda anda~

~Rehat minda anda~

what's good for life??

* Kita sering mengagung-agungkan orang lain dan bangga dengan apa yang ada pada mereka, pada hal kita mampu menjadi seperti itu kalau kita bergerak dari tempat kita banggakan sebelum ini.*

~Doa penerang hati~

“Ya Allah bukankanlah hikmahMu dan turunkanlah rahmat daripada khazanahMu itu kepada kami,ya Tuhan yang maha penyayang”

***********

(Hebat di dunia tapi hampeh di akhirat...)

Mugkin Tuhan beri kelebihan makhluk nie kt dunia dengan kekayaan dan pangkat..tapi malangnya, dia xde nk bersyukur..Nikmat Islam pun tak dihargainya sebab hidup pun sama je dgn cara hidup orang-orang bukan Islam.. In other words, kt akhirat nanti dialah manusia yg sehampeh-hampehnya..xde makneee..

(Hampeh Di dunia tapi Hebat di akhirat..)

Semasa hayatnya di dunia, hidupnya terpinggir, tersisih, fakir, miskin..susah je memanjang..tapi dia x pernah lupapd perintah Tuhan dan dia x buat larangan Tuhan..Apa yang dia ada dia bersyukur..biarpun dicaci( caci maki saja diriku.. Sheila on7 la plak)..di hina..dia redha..Tunggu le kt akhirat nanti..dengan rahmat Tuhan dia akan menjadi orang yg hebat..masa tu semua makhluk n malaikat akan tabik hormat kt dia.. untung2 dpt masuk syurga tnpa dihisab..Insya-Allah..Dunia ni sementara je..

(Hebat Di Dunia dan Hebat di Akhirat..)
Biasanya orang bila da senang...mudah lupa diri..tapi adela gak 1 atau 2 dalam seribu orang..iman tetap maintain je..Lagi banyak dia dapat, lagi banyak dia bersedekah..berbelanja di jalan Allah..sebab dia tahu semua rezeki yg dtg tu pown dari Allah S.W.T..Orang yang hebat macam ni kt akhirat kelak dia akan diberikan kehebatan yg setimpal dengan semua usaha hebatnya membangunkan agama Islam..

(Hampeh di Dunia hampeh di akhirat..)

minta2..dijauhila dari golongan yg keempat nie..dunia dah hampeh..kt akhirat hampeh jugak..nie jenis kutu yang miskin, xde pegangan agama pastu buat jahat macam sibiling iblis yg hina itu..lalu dia hidup dlam kehinaan dan kembalinya ke hadrat Illahi dlm keadaan sehina-hinanya..

************

No comments: